Tips kemas bilik my style

simple but nice
      Assalamualaikum, readers..
harini aku nak share tips cara nak kemas bilik, best sangat kemas bilik ni especially bila dah siap, rasa happy tengok effort yg kita buat tu lagipun tu bilik kita ni tips untuk kemas bukan decorate ye.
Firstly, aku akan kemas katil  dulu sebab bila kita kemas katil dulu, kita akan jadi semangat nak kemas yang lain ni fakta yg aku baca. Pastu aku akan ambik baju yg tergantung dalam almari dan kemas almari tu lap segala habuk. Bila dah siap, gantung balik. Baju pon make sure dah cantik berlipat. Ok settle part tu. Aku akan kemas barang2 kegunaan harian pulak part ni lah best susun2 macam2 style dah buat sebab bosan kalau style same. Fail, buku, kotak2 semua kena la bersihkan check tengok kut ade telur lipas biase memang ada lah kalau lama sangat tk kemas.
PURPLE LOIKEE
   Ok, bila dah beres barang2 kat situ, rasa macam nak siap dah sebab situ la banyak kena kemas. Pastu meja study. Ok kalau meja study ni kemas buku2 jelah lap habuk juga, susun ikut tempat dia yg penting nampak cantik dan kemas. Mostly kat meja study aku banyak kertas kajang yg ade nota tapi nota pon yg malas2 so kena tengok betul2 kot ade benda penting. Biasa kat situ la banyak penggumpalan kertas buat drama kejap pastu buang dalam tong sampah. Banyak la nak kemas kat bahagian ni so bila dah lepas bhgn ni dgn yg almari pjg tu aku rasa lega dah. Masa ni dah start berpeluh sebab bilik aku panas, jarang bukak tingkap.
boleh try style ni framekan quote anda 
   Ok ada satu tempat untuk aku letak majalah, majalah Remaja lah banyak. Kat situ jugak aku letak fail2 lama, kertas2 zaman tok kaduk, buku log hmm sayang nak buang why oh why. Boleh tahan bersih buku nota zaman dulu, nampak sgt malas buat nota skrg dah rajin ya hahaha. Tempat ni paling senang nak kemas, lap gitu2 jer sebab tak sepah, kurang berhabuk. Ok beralih pada tempat gantung baju, baju2 nak gi sekolah tudung,baju untuk pakai esok, tuala n so on yg ni pon kaedah sama. Buang semua, lap pastu gantung balik lagi cantik kalau hanger tu seragam wakaka serius eh
sape suke HK angkat tangan huhu
   kipas pula senang sangat berhabuk kan yg ni macam biase la cabut pastu sembur2 banyak pastu lap sesedap rasa gosok sampai berkilat pastu rasai kelajuan yg melenakan tido. Take time, lepas dah siap habuk tu aku ambik kaup dgn tisu settle part tu. Pastu buang sampah dan ganti plastik baru. Then, sapu sampai tk nampak bayang habuk pon sambil nyanyi lepas tension, lepas dah siap mop dgn gembira sbg meraikan kejayaan aktiviti hahaha final touch kita sembur febreze downy memang wangi banget seyh. sembur katil, langsir, meja study, sembur je asal jgn sembur kat diri sendiri.
dah lama cari cadar zebra stripe ni 
     Ok itu sahaja, perkongsian huda, biasa je kemas2 ni senang sgt makan masa 2 jam paling lama tapi kena ada mood lah nak kemas whole package ni. Maaf takleh share gbr bilik so ignore perkataan "ok, pastu" yg banyak hahaha byee assalam

1 comment:

  1. i pulak hari ni kemas..esok dh bersepah2.. sabar jela ...

    ReplyDelete

1 : Senyum sebelum komen :)
2 : Jgn guna bahasa kasar :)

 
originally edited by the owner